Pinseturen 2018

Vi startet uten andre mål enn å stikke innom på Hestholmen for å se om det var noen hyttefolk hjemme der og så eventuelt dra videre til Loen hvis været var bra der.

18/5-2018

Etter å ha klargjort bobilen på hytta tok vi ferga til Hareid. Første stopp var Hestholmen der tre par Hestholm hart "rotta" seg sammeni hver si hytte. I to av hyttene var folk "hjemme", så det ble sent før vi dro videre, vi var derfor ikke kommet lenger enn til Grodås før vi måtte stoppe for å se finalen i Norske talenter. Det ble overnatting her på en OK parkeringsplass i sentrum.

19/5-2018

Dagen startet med jakt på sumpen i Stryn, fulgt av besøk tur til Loenvatnet camping der Kurt Urke har campinglandsted.

VI hadde fått anbefalt Sand camping i Loendalen så det ble neste mål. Der var det egentlig fullt, men vi fikk lov til å stå på en reserveplass som viste seg å være helt OK. Campingplassen svarte til forventningene, kanskje den fineste beliggenheten for en camping vi har sett, bestående av små terrasser over Loenvatnet..

Sand camping i Loendalen

20/5.

Lettskyet og fin temp. Det innbød til fottur og vi fant en  sti som førte til Tjugen seter. Stien ble etter hvert uframkommelig og vi snudde ved et utsiktspunkt mot Loen.

Utsikt mot Loen.

Værmeldingene tydet på fint vær neste dag så vi fant ut at det var lurt å benytte dagen til forflytting, og det var en camp i Oldedalen som vi hadde fått anbefalt.

Plassen het Olden Gytri og såg bra ut så vi tok inn der. Fin campingplass men sola forsvinner for tidlig.

Olden Gytri camping, Briksdalsbreen i bakgrunnen.

21/5.

Dagen startet med blå himmel, men sol ble det først kl. 09 pga.høye fjell.

Det ble fottur også  i dag, i Gytri-dalen til fossen, fin sti men veldig bratt, 1,5 timer fram og 1 tilbake.

Det var ekstremt varmt i sola men da den forsvinner så tidlig måtte vi bryte opp for å finne oss en ny og solrik plass, synd for bortsett fra lite soltid var dette en veldig fin campingplass.

Fossen i Gytridalen.

Nå var det flere ting som måtte klaffe, det var fotballrunde kl 18.00, så vi trengte tv-forhold, vi ville ha en plass med kveldsol og vi skulle helst ha internett.

Valget falt på Lovik camping i Loen, her var det tv-forhold, kveldsol men ikke internett, det ble likevel en fin og varm ettermiddag og kveld.

22/5.

Våknet til overskyet vær og betydelig kaldere. Det såg ut til å være lettere i ytre strøk, så vi bestemte oss for å starte på hjemveien og raste mye underveis. Vi valgte å kjøre om Stranda/Sykkylven for å få litt variasjon i rutevalget, men på vei til Hellesylt ble vi overfalt av tåke, så det ble rask retur til hytta, og dermed var denne pinseturen slutt.

Lovik camping med Hoven og Loen skylift i bakgrunnen.